Powitanie

Witam Wszystkich Serdecznie na moim blogu...
Jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jakiś ślad...
Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz...
Wszystkie zdjęcia zamieszczone są mojego autorstwa , jeśli jest inaczej to na pewno o tym napiszę..
Miłego przeglądania :) i dnia wszystkim odwiedzającym życzę :)

wtorek, 26 marca 2013

Powrótka

dziś znowu wraca temat chleba :))

oto co wyszło ...ale nie ,nie, nie szydło z worka ;)


Przedstawiam Wam chlebek ziołowy wg przepisu , który  wzięłam od  Dominiki


mmmm

zamiast zwykłej mąki pszennej dałam pełnoziarnistą i użyłam ziół suszonych , reszta tak jak w przepisie

smakuje wybornie zwłaszcza zagryzany  sałatką z rukoli ,pomidorków i sera wędzonego



a tu drugie podejście do chlebka z przepisu podanego przez Petrę Bluszcz

 tym razem grubsza wersja ;)))

a takie pomidorki zamierzam wyhodować na balkonie

trzymajcie kciuki ;)



trochę wiosny





I serdeczne podziękowania za kolejne wyróżnienie od 








Oto pytania i odpowiedzi


1. Jaki jest Twój sposób na długie, zimowe wieczory?
książka 

2. W czym śpisz?
zależy od...okazji ;p

3. Przepis na Twoją ulubioną sałatkę?
rukola , pomidorki koktajlowe,ser feta , oliwki , sos winegret
i wiele innych tego typu sałatek

4. Gdzie pracujesz lub gdzie chciałabyś pracować?
pracuje w zabezpieczeniach ;p ,najlepiej jakbym nie musiała pracować ;) i chodziła do pracy wtedy kiedy chce i na ile chce , ale nie wyobrażam sobie nie pracować , obecną pracę lubię :)

5. Do czego masz słabość?
do sernika i niemieckiej czekolady z migdałami ;p
i sałatek/surówek :D

6. Co masz zawsze przy sobie gdy wychodzisz z domu?
ubranie :)))

7. Przyprawa, bez której ciężko byłoby Ci się obejść w kuchni?
zioła

8. Jaka jest Twoja pasja / hobby?
podróże i...czytanie książek

9. Czy coś kolekcjonujesz? Jak liczny jest Twój zbiór?
filiżanki i Anioły - ciągle za mały ;)))

10. Czy pijesz alkohol? Jeśli tak, jaki lubisz najbardziej?
winko różowe ;p

11. Który kraj chciałabyś najbardziej zwiedzić i jaką kulturę poznać "od kuchni"?
oj  Chiny , Tajlandia ,Indie...


Już niedługo święta , a wiosna ...w białym lesie

44 komentarze:

  1. Też mam ochotę upiec chlebek:))pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale się cieszę, że Cie zainspirowałam do upieczenia tego chleba. :)
    Ja go uwielbiam, więc z pewnością znajdzie się na moim świątecznym stole.
    buziaki
    dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też się cieszę ,ze pokazałaś u siebie i że podałaś przepis pyszny jest i u nas tez często będzie gościł , bo pyszniutki :)))
      :***

      Usuń
  3. mniam, ale bym zjadła taki chlebuś....mmmmmmmmmmmm, ale co ja widzę starą formę baranka na masełko, u lala. Ja tez takie chcę.

    Iz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. forma super tylko coś mi z niej masełko nie wychodzi ;) może znasz sprawdzona metodę ? on jest po dziadkach męża :))) niedaleko Was hihihi byli z Kołaczkowa

      Usuń
    2. aaaaaaaaaaaaaaaaaa to kochana nie wiesz że formę drewnianą moczy się w wodzie kilka dni, uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, jutro właśnie z dziećmi jadę do Gąsawy, tam jest takie gospodarstwo i oni organizują takie świąteczne imprezki i opowiadają jak to było dawniej. W roku ubiegłym jak byłam z dziećmi ze szkoły ubijaliśmy ze śmietany masło a potem z tego masła robiliśmy właśnie baranki i kurki, które były wybijane w takich formach.

      Pozdrawiam
      Iz

      Usuń
    3. dziekuję Ci Kochana nie wiedziałam ;p, niestety jak babcia zyła nie pytałam ,a potem to juz za późno....

      Usuń
    4. robi się to tak -w mokrą formę (moczoną w zimnej wodzie)nakładasz masło na jedną połówkę , następnie na drugą połówkę i ściskasz razem mocno, wyrównujesz spód. Delikatnie odhaczasz jedną część i ściągasz. Bierzesz nóż i wbijasz w dno baranka i odklejasz od formy. Wykładasz na talerzyk i dostrajasz (oczka, uszka). Ważne by forma była namoczona w zimnej wodzie, bo masło Ci się nie przyklei.

      Pozdrawiam

      Iz

      Usuń
    5. dzięki Ci Kochana jesteś :))
      wypróbuje na pewno
      :**

      Usuń
  4. uwielbiam różne chleby jak na razie tylko razowy jem przez chorobę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozna tez uzyć mąki razowej , mam to w planie :)

      Usuń
  5. Jak to mówia praktyka czyni mistrza...chlebki wyglądają przepysznie!!!
    Miłego dnia, Kochana;*

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam mniam chlebek:P......a wiosna zaspala haaa***

    OdpowiedzUsuń
  7. Chlebki wyglądają wybornie .... Pomidorki udadzą się na 100%
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda,że ta Twoja piekarenka daleko ode mnie bo byś się nie opędziła od mojej osoby;) szczególnie jedno zdjęcia przykuło moją uwagę i nijak nie mogę pojąć co to z tym chlebkiem nawywijałaś;) fotka nr 2.
    Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo jego sie tnie na paski 5cm i smaruje masełkiem ziołowym ,a potem zwija i wkłada do blaszki :))))

      Usuń
    2. znaczy robi taka harmonijkę :)

      Usuń
    3. Przyznaję,że w takiej formie chlebka jeszcze nie jadłam - ale wygląda i brzmi smakowicie !!!

      Usuń
  9. powiem tylko ummmmm ale bym taki zjadła

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie wyglądają te zawijaski:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chlebka oj dawno nie pieklam, ale dzieki za przepisy zaraz zagladne na linki.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Super,a ten zawijaskowy chlebek wyjątkowo pomysłowy.Życzę powodzenia w hodowli pomidorków:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję wyróżnień!!
    Jakie cuda z tego chlebka wyczarowałaś!! Jakiego mi smaka narobiłaś na ciepły, pyszny, pachnący, chrupiący chlebek:DD
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  14. Same pyszności, muszę tez spróbować tego chlebka od Dominiki :)
    Gratuluję wyróżnień !!!
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piekne te chlebki :) masz do nich reke ;) ja tez jutro chleb pieke :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Smakowity być musi taki chlebek :-)
    U mnie ostatnio królują ziołowo-czosnkowe rogaliki z ciasta pizzowego, też pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chlebki wygladaja przesmacznie.Zycze zatem aby wyrosly Tobie najsmaczniejsze pomidorki,gratuluje wyroznien!=)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluję wyróżnienia...
    Ciekawe pytania i odpowiedzi ;-)))
    Mówisz (piszesz), że chlebek smaczny... hmm... to może i ja się w końcu skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  19. Trzymam kciuki, by pomidory się udały :)
    Podziwiam wytrwałość w pieczeniu chleba - wygląda wyśmienicie.
    Gratuluję serdecznie wyróżnienia.
    Pozdrawiam wiosennie Marta :)

    OdpowiedzUsuń
  20. No i coś narobiła! Zgłodniałam tak, że masakra, a na kawę do Ciebie mam daleko :)))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  21. Aż mnie skręca i ślinka mi cieknie-może wypróbuję!pozdrawiam przedswiątecznie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Chleb prezentuje się niesamowicie smakowicie! Nie będę oryginalna pisząc, że aż mi ślinka pociekła:)Trzymam kciuki za hodowlę pomidorków - z własnego doświadczenia wiem, że da się to zrobić - nam urosło w ubiegłym roku bardzo dużo bardzo słodkich pomidorków:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)