Powitanie

Witam Wszystkich Serdecznie na moim blogu...
Jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jakiś ślad...
Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz...
Wszystkie zdjęcia zamieszczone są mojego autorstwa , jeśli jest inaczej to na pewno o tym napiszę..
Miłego przeglądania :) i dnia wszystkim odwiedzającym życzę :)

środa, 12 lutego 2014

hermeiln


tak Hermelin 

znacie ?



Jest to czeska przekąska do piwa :)


Ja go parę dni temu odkryłam 
w czeskiej hospodzie ,ale w PL
 i...
przepadłam  ;p



 a jak to się stało ,że wcześniej go nie poznałam - nie wiem...

bo przecież nie raz byłam w Czechach i czeskiej hospodzie ;p

Jest pyszny POLECAM !!!

hermelin ,to czeski ser typu camembert

a ten , który widzicie na zdjęciach sama sobie zrobiłam 
i za 5 dni będę się nim rozkoszować ;p


przepis na niego jest bardzo prosty
użyłam naszego sera camembert
bo nie miałam oryginalnego hermelina ;(
przepis znalazłam sieci 
A jak pojadę do Czech zaopatrzę się w oryginał

Pozdrowienia ślę :***

Witam nowe Obserwatorki  :)))

edit.
podaję jak zrobiłam , bo może ktoś się skusi
2 serki camembert przekroiłam na 3, ale można na dwa
każdy krążek oprószyłam kolorowym mielonym świeżo pieprzem , czerwoną papryką słodką, troszkę chili i czosnku , na to 2 krążki cebuli i zalałam olejem słonecznikowym
i znowu krążek  sera na to przyprawy i cebulka
serek zalewamy olejem ,żeby był zakryty olejem nie może wystawać niektóre krążki jeszcze posypałam ziołami prowansalskimi , trzymamy w  szczelnie zamkniętym słoiku w temperaturze pokojowej :)

95 komentarzy:

  1. slinka leci na takie widoczki ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. o mamuś, jak ja uwielbiam ten ser:) Wygląda obłędnie...
    Ach, jest jak wspomnienie wakacji i spacerów po złotej Pradze... Ag, kusisz mnie, oj kusisz... Teraz będę musiała sobie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób Kochana zrób pychota ;)))

      Usuń
    2. oczywiście, koniecznie zrobię i nawet chleb sobie do tego upiekę- uwielbiam taki jeszcze lekko kapiący oliwą na świeżutkiej chrupiącej kromce

      Usuń
  3. Pierwszy raz widzę :))) i smakowicie to wygląda :)))) jak proste, to się skuszę :)))) ściskam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. pierwsze widzę, ale wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto spróbować to podobno druga po smazonym syrze znana potrawa czeska , są jeszcze utopence ;)

      Usuń
  5. ale smakowicie wygląda!spisałam , zrobię na pewno;)
    buźka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. daj znać czy smakował :)
      można też wrzucić do słoika świeżą papryczkę chili będzie wtedy ostrzejsze ;)

      Usuń
  6. O mamo jakie to musi być pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. O utopencach słyszałam, a nawet próbowałam, ale o hermelinie jeszcze nie- przepis zapisuję i jak tylko uda m się wyjść z domu to przepis wypróbuję:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj koniecznie na to wychodzi ,ze nie tylko ja o nich nie słyszałam ,a znany przysmak czeski ;)

      Usuń
  8. A ja mieszkam 2 km od Czeskiej Republiki i jeszcze tego wynalazku nie próbowałam.Smażony ser to owszem bardzo często:) a jeśli już przy serach jesteśmy to bardzo lubię bałkański ser ( w rodzaju fety) i w ogóle muszę stwierdzić, że nasi sąsiedzi robią bardzo dobre sery.Twój przepis wypróbuję tylko wyskoczę po tego hermelina ;)
    Buziaki :)







    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no widzisz jak to jest ze smazony wszyscy znaja a tego nie ;) , a balkański uwielbiam , aż Ci zazdroszczę ,że tak blisko mieszkasz , ja troche dalej ale ie aż tak więc w najbliższym czasie podjdę po zapas hermelina , a utopence próbowałaś , ja jakoś nie miałam śmiałości ,ale chyba się skusze ;p
      daj znać czy smakuje :)

      Usuń
  9. Ojej! Ale dobroci tutaj zapodałaś! Nie znałam tego przysmaku :) Muszę się skusić :) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tym przysmaku ... brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale kusisz a miałam się odchudzać :) wygląda smakowicie aż ślinka cieknie :)

    Pozdrowionka i smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O tak znam to też doskonale ale przepisu nie znałam ;-) dziękuję teraz sobie mogę sama zrobić ;-). Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda smakowicie, dzięki za przepis, spróbuję najpierw z naszym serem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastycznie, ale moja Droga, ja już nic nie dopinam:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie jadlam hermelina i najwyzsza pora to zmienic, o ile zawitamy w Czechach ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to spróbuj jeszcze utopence , co prawda nie jadłam ale mówia ,że tez dobre do piwa ;)

      Usuń
  16. pierwszy raz to na oczy widze ciekawa jestem smaku, niestety nie byłam nigdy w Czechach :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a może w Twojej okolicy znajdzie sie jakaś czeska knajpka co ma te specjały a jak nie to spróbuj zrobić sama pycha :)

      Usuń
  17. Bardzo ciekawe, chciałabym spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  18. pierwsze słyszę! wgląda zachęcająco! dzięki za przepis- bedzie jak znalazł na piwna imprezę!

    OdpowiedzUsuń
  19. Przyznam szczerze że takiego czegoś nie jadłam ale wygląda apetycznie warto spróbować buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki za przepis, wygląda apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzięki za przepis, wygląda apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. ojej, ale cudowny przepis, uwielbiam takie przysmaki, wypróbuję na pewno:)

    OdpowiedzUsuń
  23. A ja jeżdżę często przez Czechy i takiej pyszności jeszcze nie znam ale na już robię z Twojego przepisu , a oryginalny kupię następnym razem.
    Pozdrawiam
    Kaśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiem ,ze mi ulżyło bo tez nie raz byłam , ale o nim nie słyszałm ,ale teraz jak bedę oczy szeroko otwarte i zapas trezba zrobić ;)

      Usuń
  24. Oj, lubię takie wynalazki, tylko teraz nie mogę... ;( Ale zrobię na pewno.
    Pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jak już będziesz mogła skosztuj koniecznie !

      Usuń
  25. Musi być pyszny, ale ja na takie smakołyki tylko patrzeć moge, buuuuu :))))

    OdpowiedzUsuń
  26. No kochana, zachęciłaś!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. sery uwielbiam,a przyjemnością wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Oj uwielbiam takie pyszności, ale....te kalorie :)))

    OdpowiedzUsuń
  29. Nooooo... to idę do sklepu po produkty i działam :) Musi być pyszne ! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. działaj działaj :))) ja juz jutro chyba spróbuje :))))

      Usuń
  30. Pierwsze słyszę, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudowny pomysl na przekaske, pierwszy raz o tym u Ciebie czytam Aga:))) nie znalam tego totalnie:) pozdrowka:)

    OdpowiedzUsuń
  32. wow! jaki super przepis, do tego smakowicie wygląda! uwielbiam sery pod chyba każdą postacią i wykonaniu, zatem dziekuję ! ...i za odwiedziny i miły komentarz również:-)***

    OdpowiedzUsuń
  33. Pierwszy raz słyszę o takiej przekąsce, ciekawe :)

    Pozdrawiam : Patrycja (photoopassion)

    OdpowiedzUsuń
  34. zaciekawiłaś mnie , nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałam - składniki mi jak najbardziej odpowiadają:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Biegnę do sklepu i zalewam:))) Barzdo lubię takie wynalazki! A jaki dekoracyjny akcent w kuchni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj koniecznie , co prawda lepszy by był czeski hermelin ale ten tez dobty próbowała obu i oba mi smakuja ;)

      Usuń
  36. Nie słyszałam o takim serze,muszę poczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Brzmi przepysznie! Nie znałam czegoś takiego. Muszę wypróbować. Świetnie że podałaś przepis.

    OdpowiedzUsuń
  38. nie lubię sera, ale ten wygląda ciekawie, polecę mamie, która uwielbia takie rzeczy ^^

    OdpowiedzUsuń
  39. przez Ciebie .... :-))) poszłam do lodówki do kawałek sera :-)))
    pooozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń
  40. jestem serową maniaczką;) zapisuję bo jeszcze takiego nie jadłam... pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  41. Kochana napisz na mój mail na stronie jak być miała ochotę to kupie ci herbatkę M&S

    OdpowiedzUsuń
  42. o mamusiu jak to cudnie wygląda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    OdpowiedzUsuń
  43. ja ja i qrua zachwycam się i jadę do Ciebie z piwem Agusia (jak dojrzeje) hahaha :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marys tego juz nie ma ,ale zapraszam na nastepny ;))

      Usuń
  44. Witam bardzo ciepło! Może wreszcie ten komentarz uda mi się opublikować. To już nie wiem która już próba u Ciebie. Albo ja w się końcu zastrzelę, albo roztrzaskam komputer, albo wyrwę internet...
    No, ale do rzeczy! Tyle się u Ciebie dzieje:-) I loteryjkę chyba przegapiłam... I pięknej wiosny u Ciebie odrobina. A pocztówki od męża... No po prostu zazdroszczę Ci męża, już choćby dla dostarczenia Ci takiego prezentu:-)
    I chcę się pochwalić, że już jakiś czas temu zrobiłam camemberta wg Twojego przepisu tutaj. Poszły już dwa słoje po 4 camemberty każdy! A ja nigdy nie zdążyłam zrobić zdjęcia i pochwalić się na blogu, a i Ciebie pochwalić za ten boski przepis, który wyszperałaś i pokazałaś. Niestety zawsze ktoś mi wyżre ser przepyszny i nie ma czemu robić zdjęcia. Ale może tym razem mi się uda, bo kolejny nastawię sobie w poniedziałek. Dzięki wielkie za przepis!!!
    O! Chyba uda się opublikować! To czwarte moje podejście u Ciebie dzisiaj:-)
    Pozdrawiam Cię ogromnie, ale to OGROMNIE ciepło:-)
    Pięknej wiosny życzę:-))))))) Pozdrów ode mnie oczywiście Katowice i okolice:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edytko Kochana cieszę się ,że serek zrobiłaś i smakuje , u nas tez ci chwila robie choć on bardzo kaloryczny ;p , zaraziłam w koło tym serem rodzinke i znajomych kazdy się zajada :)
      a ostatnio przyprawiłam ser przyprawą suszone pomidory bazylia i czosek -rewelacja :)
      dziękuje ze zajrzałaś i udało Ci się wstawic komentarz :))
      buziole

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)